В депо Сновськ відремонтували раритетний паровоз

29595182_10211039739457970_832108702655190663_n

Про головне 50

Цього тижня успішно завершились гідравлічні випробування котлу паровозу серії Л–4600, що знаходиться в депо Сновськ. Це єдине в Укрзалізниці підприємство, що спеціалізується на обслуговуванні старовинної залізничної техніки. Але саме цей екземпляр відносно «молодий». Він вийшов з воріт Ворошиловоградського паровозобудівного заводу в 1952 році. Взагалі, Серія Л – остання серія паровозів, що виготовлялась перед остаточним завершенням епохи пару. Останній локомотив зійшов з конвеєру в 1956 році, вже після рішення 20-го з’їзду Комуністичної партії Радянського Союзу про зняття паровозів з виробництва.

Гідравлічні випробування – знакова подія. Вони підтвердили, що вузли та механізми паровозу незважаючи на його поважний вік, здатні працювати безпечно. Котел витримав тиск силою 18 атмосфер, що засвідчила комісія експертно-технічної центру Держпраці.  А ще декілька років тому паровози, які Укрзалізниця отримала у спадок від залізниць СРСР чекали своєї черги розрізання на металобрухт. Відповідно держава не виділяла кошти для підтримання їх у справному стані. Тому техніка повільно іржавіла на виробничих майданчиках депо Сновськ. Але після того, як керівництво Укрзалізниці вирішило зберегти історичну спадщину, паровози отримали шанс на другу «молодість». Сьогодні до ладу вертається перший з-майже дюжини залізничних ветеранів Укрзалізниці.

Фахівці локомотивного депо Сновськ вже відновили інжектори, водоприймальні рукави, повітряні насоси та інше обладнання. Виконання усіх цих робіт дозволило привести локомотив у технічну готовність до експлуатації. А перша його поїздка очікується вже в травні. До цього часу слюсарі депо мають демонтувати вкрай зношене внутрішнє дерев’яне оздоблення кабіни та встановити нові дерев’яні панелі для зручності локомотивної бригади. До речі, депо Сновськ унікальне ще тим, що воно єдине серед інших залізничних підприємств в своєму штаті має машиністів з навичками водіння паровозів. Саме локомотивні бригади цього депо обслуговують паровоз, що використовується в якості локомотива київського ретропоїзду.

«Паровози – це наша історія. Шкода було дивитись, як вона на очах зникала. Ці машини були списані, їх чекало лише одне – утилізація. Дуже добре, що Укрзалізниця віднайшла кошти для відродження цих свідків великих трудових звершень наших батьків та дідів», — поділився своїми почуттями В’ячеслав Борщ, машиніст депо Сновськ. Саме він та його колеги займаються  відновлювальним ремонтом паровозів.

«Паровоз серії Л-4600, який ми сьогодні ремонтуємо, — один з небагатьох, що непогано збереглися. Раніше на нього покладалась функція паровозу, який міг би замінити локомотив ретропоїзду в разі його виходу з ладу. Але це вантажний паровоз. Він свого часу проектувався як локомотив для транспортування вантажних поїздів. Відповідно паровоз доволі потужний – 2500 кінських сил», — розповів В’ячеслав Борщ.

Перевозити вантажі цій машині вже не доведеться. У новому житті на старого трудягу будуть покладатись «культурологічні» функції. Паровоз братиме участь у зйомках художніх фільмів та буде служити так би мовити діючим пам’ятником минулої технологічної епохи.  А в планах Укрзалізниці відновити більшість паровозів та старовинних пасажирських вагонів, що залишились у спадок від минулих поколінь.

 

Теги:

Можливо вас також зацікавить: