
Ігор Котелянець, директор Департаменту сталого розвитку та внутрішніх
комунікацій (ЦКСВ)
Наша Компанія активно реформується, позбавляється невластивих функцій та зосереджується на профільній діяльності. Це частина стратегії з трансформації у прибутковий бізнес зі сталою бізнес-моделлю, достойним рівнем оплати праці для всіх співробітників. Даний процес стосується кожного співробітника, вимагає долученості від усіх нас.
Трансформація торкнулася і структури Департаменту корпоративної соціальної відповідальності. Мало хто з вас, колеги, знав чи розумів зони відповідальності департаменту КСВ раніше. Тому зосереджуся на тому, ким ми стали тепер: після оновлення цілей та задач департаменту, його кадрового складу.
Пишаюся тим, що пів року тому став частиною команди УЗ. Одним з тих керівників, кому довірили впроваджувати зміни. Департамент КСВ суттєво зменшив штат – більше ніж на 50%, та перетворився на Департамент сталого розвитку та внутрішніх комунікацій. Нова назва відображає зміну функцій та завдань, які компанія покладає на підрозділ. Останні 15 років я не лише керую комунікаціями та КСВ у корпоративній сфері, а ще й займаюсь правозахистом у неурядовому секторі. Тож мене дуже надихає можливість впровадити найкращі практики соціальної відповідальності бізнесу перед людьми та чесної комунікації з колективом.
Тож навіщо Департамент сталого розвитку та внутрішніх комунікацій потрібен УЗ та яку користь несе співробітникам?
Внутрішні комунікації: щоб компанія була зрозумілою для колективу
Зараз наша компанія, як і вся країна, перебуває у стані економічної турбулентності. Безумовно, це позначається на залізничниках. Одна із важливих задач нашого підрозділу – формувати розуміння змін в колективі, забезпечувати спілкування між вищим керівництвом та колективом, робити так, щоб думка людей була почута і врахована при прийнятті управлінських рішень. У період цих змін ми ініціюємо проєкти, покликані зменшити наслідки цієї турбулентності. Детальніше про них ми розкажемо вже скоро.
На будь-якому етапі змін важливо прямо, доступно і чесно інформувати працівників компанії про реформи, логіку рішень, які приймаються, та основну мету реформування – відновлення стабільності та впевненості у майбутньому. Тож створити канали інформування, залучити правильних спікерів та розповісти просто про складне – це задача команди відділу внутрішніх комунікацій. Для цього ми використовуємо портал для співробітників, Lotus-розсилку, інформаційні дошки в адміністративних будівлях та почали впровадження діджитал-каналу «Букса. Помічник залізничника».
«Букса» спілкується зі співробітниками через Вайбер та Телеграм. Він надсилає корпоративні новини, роз’яснює управлінські рішення та плани, запитує думку самих залізничників, розважає, надає соціальні пільги у вигляді знижок на товари та послуги. У майбутньому через «Буксу» можна буде замовити ряд внутрішніх послуг, довідки, скористатися іншими можливостями в міру автоматизації процесів в Укрзалізниці.
Приєднатися до Букси можна через QR-код або посилання:
Цілого комплексу системних заходів вимагає також управління брендом Укрзалізниці та бренд-комунікації. Бренд є одними з основних факторів формування вартості та стабільності компанії. Наприклад, вартість бренду Кока-Кола складає близько 80% від вартості матеріальних активів компанії. Укрзалізниця – клієнтська компанія, тож зараз ми починаємо трансформувати бренд УЗ, щоб він допомагав компанії заробляти та асоціювався з послугами, місцем роботи, які затребувані на ринку.
Більше того, компанія підійшла системно до питань управління репутацією. Це означає, що УЗ буде мати конкретний план дій, щоби ставати кращою та більш бажаною для всіх груп стейкхолдерів: співробітників, уряду, кредиторів, клієнтів, громадських організацій тощо. Кожен підрозділ буде знати і розуміти, який вплив на загальну репутацію компанії здійснює та які дії потрібно здійснити, щоб стати кращими для внутрішніх клієнтів (співробітників) та зовнішніх клієнтів (пасажирів).
Досліджуємо, щоби точно знати
Якісні прозорі і відкриті комунікації – це дорога з двостороннім рухом. Тож співробітники повинні мати вільну, доступну для кожного можливість виражати свою думку щодо управлінських рішень, наявних в компанії проблем та пропонувати способи їх вирішення. Інструменти двостороннього зв’язку ми інтегруємо у внутрішні канали комунікацій.
Один із таких інструментів – це регулярні дослідження думки ключових стейкхолдерів. Наразі ми провели комплексне соціологічне дослідження серед працівників Товариства по всій країні. Дуже скоро наш департамент зможе поділитися загальними результатами, які відображають актуальну думку залізничників щодо УЗ як роботодавця та її планів.
На основі результатів опитування ми формуємо рекомендації правлінню щодо прийняття управлінських рішень для вирішення виявлених проблем. Про ключові результати ми обов’язково розкажемо вам найближчим часом через Lotus-розсилку, за допомогою чат-боту «Букса», порталу для співробітників.
Сталий розвиток – щоб компанія процвітала та зміцнювала країну
Відповідальний бізнес зважає на те, як його сьогоднішня діяльність позначиться на майбутньому. Будувати роботу компанії за принципами сталого розвитку – це працювати відповідально, споживати ресурси раціонально, мінімізувати шкоду навколишньому середовищу та піклуватися про співробітників. Концепція сталого розвитку ґрунтується на трьох складових: соціальній, економічній та екологічній.
Як це стосується Укрзалізниці? Наша компанія – найбільший роботодавець України і один з найбільших платників податків. Лише за 9 місяців 2020 року ми сплатили до бюджетів усіх рівнів близько 18,6 млрд грн податків та відрахувань. Це приблизно 1,6% ВВП України. Разом з позитивним впливом на економічне благополуччя країни ми здійснюємо вплив на середовище, в якому живемо, а також на людей, які працюють в компанії, забезпечуючи результат для всієї країни. Зниження та компенсація нашого впливу на довкілля, збільшення участі співробітників у житті компанії, прийнятті управлінських рішень – також є для нас одними з найважливіших задач.
Окрім відповідності сучасним загальнолюдським цінностям, відповідальне ведення бізнесу відкриває нам двері до міжнародних інвестицій. Такі можливості дуже важливі та актуальні для Укрзалізниці в період реформ. За результатами 2020 року компанія може отримати збитки на рівні 14 млрд грн (попередні дані). Щоб відродитися та зміцнитися, нам потрібна підтримка як від держави, так і від міжнародних інвесторів. Міжнародні інвестори не стануть вкладати кошти й навіть просто не будуть мати справу з компанією, яка не дотримується складових принципів сталого розвитку. Приймаючи рішення про надання фінансової підтримки, міжнародні кредитори мають пересвідчитися, що за результатами реформ, які потребують влиття ресурсів, ми створюємо для своїх співробітників кращі умови, дотримуємося екологічних стандартів, будуємо нову бізнес-модель компанії на принципах сталості та розуміємо, який економічний ефект це дасть для всієї країни. Наші партнери прискіпливо звертають увагу на те, наскільки наш бізнес відкритий та підзвітний суспільству. Саме відкритість, прозорість та підзвітність ми забезпечуємо через щорічне видання Інтегрованого звіту компанії. Він розкриває всі аспекти діяльності компанії перед Урядом, кредиторами, співробітниками, неурядовим сектором. Цей документ допомагає створювати та підтримувати репутацію Укрзалізниці як компанії, з якою варто працювати та вкладати в неї кошти.
І один із шляхів постійно підтверджувати це – якісно комунікувати зі співробітниками. Піклуватися про умови праці та соціальний захист.
Департамент сталого розвитку та внутрішніх комунікацій (ЦКСВ) відкритий до співпраці зі всіма підрозділами. Ми завжди раді зворотньому зв’язку від наших співробітників щодо всього, що ми робимо. Коментарі, пропозиції, критику направляйте на електронну скриньку kotelianets.i@uz.gov.ua