Укрзалізниця відповідально ставиться до проблем українців. Саме тому компанія створює умови для того, аби люди з інвалідністю могли вільно користуватися транспортом та вокзальною інфраструктурою. Торік у це компанія інвестувала 24,9 млн грн. Подбали у нас і про навчання персоналу.
В актовій залі столичного Південного вокзалу тренер пояснює та демонструє, як правильно допомогти людині з порушеннями опорно-рухового апарату при посадці у потяг. Так в Укрзалізниці проходить один з чотирьох модулів циклу семінарів «Способи переміщення, допомоги та супроводу маломобільних пасажирів на залізничному транспорті».
Тренери роз’яснюють: перед тим, як допомогти сісти у поїзд людині у кріслі колісному, її потрібно правильно пересадити у спеціальний салонне крісло та надійно зафіксувати ременями ноги. Таку людину в жодному разі не можна підіймати за руки чи передпліччя, адже так можна травмувати їй м’язи, особливо якщо вона має порушення верхніх кінцівок.
Навчання в нашій компанії проводять у тісній співпраці з громадськими організаціями. Голова Всеукраїнського об’єднання осіб з інвалідністю «Група активної реабілітації» Віталій Пчолкін розповідає:
«На тренінгах ми навчаємо, як правильно пропонувати та надавати допомогу маломобільним людям. Розбираємо практичні ситуації і відпрацьовуємо техніку супроводу та переміщення такої людини. Укрзалізниця закупила спеціальні салонні крісла, тепер вони є у кожному поїзді. Такі крісла вужчі за звичайні та мають високу спинку. Ми вчимо, як допомогти маломобільній людині у цьому кріслі потрапити у вагон і вберегти від травмувань і її, і себе».
Ситуації бувають досить непередбачувані. Так, допомагати маломобільній людині потрапити у вагон повинні щонайменше двоє. А що робити, коли на всю невеличку проміжну станцію є лише один працівник залізниці? А якщо такий працівник станції – жінка, яка не в змозі надати таку допомогу фізично? У такому разі працівнику допоможуть вміння і правильно залучити допомогу для переміщення маломобільної людини, і проінструктувати тих, хто цю допомогу надаватиме.

Керівник соціальної ініціативи «Інклюзивно привітні» Віталій Сергійчук впевнений, що працівники Укрзалізниці на місцях можуть порадити, як робити середовище доступним для людей з інвалідністю:
«Керівники вокзалу краще за будь-кого знають найбільш інтенсивні маршрути пересування пасажирів на його вокзалі. А отже, саме там потрібно покласти тактильну плитку, встановити пандус тощо. Він може запропонувати, як змінити обслуговування маломобільних груп населення. Ми ж намагаємось надати залізничникам максимальний інструментарій у вигляді рекомендацій, навчання, матеріалів».
Касир Людмила Адашинська – одна зі слухачів семінарів. Каже: такі знання та навички повинні здобувати якомога більше людей:
«Коли мене направили на ці тренінги, здивувалась, чому саме я? Але те, що я почула і побачила, було дуже важливо. Особливо зацікавило спілкування мовою жестів. Навіть гордість відчула, що тепер вже дещо розумію. Така інформація може згодитись і в повсякденному житті».

Загалом учасники тренінгів навчились комунікувати з людьми з порушенням слуху, зору, відпрацювали навички надання першої допомоги при нападі епілепсії. Таке навчання – частина послідовної роботи Укрзалізниці, адже наша компанія приділяє особливу увагу людям з інвалідністю. Для таких осіб та інших маломобільних груп населення на вокзалах і станціях Укрзалізниця створює умови для безперешкодного доступу до об’єктів залізничної інфраструктури. Тут облаштовують місця та кімнати відпочинку, зали очікування, туалетні кімнати й квиткові каси. Встановлюють пандуси, кнопки виклику чергових працівників, Для людей з інвалідністю роблять зручними та доступними камери схову, місця для паркування тощо.
Департамент корпоративної соціальної відповідальності