Роман Пшеничний закінчив Українську державну академію залізничного транспорту у Харкові за спеціальністю «Локомотиви», інженер-механік. У 1999 році розпочав роботу слюсарем-електриком з ремонту обладнання електровозів у локомотивному депо Красний Лиман Донецької залізниці. Згодом він обіймав посади бригадира апаратного цеху, майстра колісно-роликового цеху, головного інженера, а потім став начальником Лиманського локомотивного депо. У листопаді 2020 року Роман Андрійович очолив посаду директора Департаменту локомотивного господарства АТ «Укрзалізниця».
Весь трудовий шлях Романа Пшеничного пов’язаний з залізницею. Каже, це дуже допомагає на нинішній посаді, адже роботу локомотивного господарства він знає зсередини, до дрібниць.
«Головне завдання локомотивного господарства – забезпечення потреб перевезень вантажів та пасажирів необхідною кількістю технічно справного тягового рухомого складу. Тобто забезпечувати безперебійний процес перевезень при безумовному дотриманні безпеки руху поїздів»
Роман Пшеничний
Свою діяльність на новій посаді Роман Андрійович розпочав з планування роботи локомотивного господарства на 2021 рік. Оскільки наступного року Товариство має намір інвестувати у розвиток локомотивного господарства чималі кошти, одне з основних завдань – так спланувати роботу, щоби кожна гривня інвестицій робила локомотиви надійнішими, потужнішими та безпечнішими.
«Ми повинні ремонтувати локомотиви і показувати результат. Це коли збільшуються обсяги ремонтів, а кожен працівник депо має надійну роботу та стабільну зарплату. Рухомий склад не вічний, однак поміняти його увесь на новий прямо зараз неможливо. Тож будемо оновлювати його поступово і планомірно. Моя задача – втілити цю роботу не на папері, а в реальному житті. Тому зараз дуже важливу роль відіграє детальне планування».
За словами Романа Пшеничного, нині активно ведеться робота по укладанню договорів на ремонт локомотивів та лінійного обладнання на наступний рік. У найближчих планах – ремонт локомотивів на афілійованих заводах Товариства – Львівському локомотиворемонтному, Дніпропетровському тепловозоремонтному та Запорізькому електровозоремонтному. Однак поруч із заводськими Роман Андрійович планує збільшувати обсяги ремонтів і у локомотивних депо. На наступний рік компанія вже виділила чималі кошти на оснащення депо, вдосконалення і розвиток технологій ремонту.
«Наразі я міркую над тим, як збільшувати об’єми не лише заводських, а й деповських ремонтів. Це буде розвивати нашу внутрішню ремонтну базу. У багатьох наших локомотивних депо є для цього і обладнання, і висококваліфіковані спеціалісти. Чим більшими будуть обсяги роботи – тим більше зароблятимуть люди, що працюють на відрядній системі оплати праці. Для цього наразі є усі передумови».
Серед довгострокових планів директор називає закупівлю нових локомотивів, яка повинна відбуватись паралельно з ремонтом та модернізацією наявного рухомого складу. Локомотивне господарство, наголошує він, відіграє надзвичайно важливу роль у роботі Укрзалізниці. Тому передусім необхідно засукати рукави та працювати.
«Відповідальність на мені лежить колосальна, я це розумію чудово. У мене сильна команда досвідчених висококваліфікованих спеціалістів. Словом, будемо йти вперед, до поставлених керівництвом Укрзалізниці задач. Коли зі мною такий колектив, перешкод я не бачу».
Департамент корпоративної соціальної відповідальності