Скасувати земельний податок під залізничним полотном для Укрзалізниці. На цьому наполягає Товариство та підтримує в цьому питанні постійний діалог з органами державної влади. Так, днями відбулось засідання підкомітету з місцевих податків і зборів Верховної Ради за участі представників Укрзалізниці, учасники якого намагались спільно врегулювати питання оподаткування для Компанії земель під колією.
Представники Укрзалізниці наголошують, що Компанія і далі готова сплачувати податок за землі під адміністративними будівлями та спорудами в повному обсязі. А ось питання сплати податку для земель під колією пропонується вирішити такими шляхами:
1. Залишити 100% податку для тих населених пунктів, від відсутності якого вони можуть найбільше постраждати.
2. Або визначити єдиний коефіцієнт, згідно з яким Товариство і далі буде платити цей вид податку до усіх бюджетів, але розмір якого може бути прийнятним для Компанії.
Директор з управління взаємовідносинами з органами державної влади АТ «Укрзалізниця» Дмитро Романюк наголошує:
«Ресурс, який Укрзалізниця сплачує як податок на землю під залізничними коліями та смугами відведення, ми могли б спрямувати на оновлення локомотивів, вантажних вагонів, пасажирських вагонів, підвищити якість наданих послуг, а також підвищити стандарти соціального забезпечення наших працівників. Наразі ми активно співпрацюємо з народними депутатами України. Сподіваємось, що Укрзалізниця буде почута, і найближчим часом будуть внесені зміни до Податкового кодексу України, де Укрзалізниця буде звільнена від сплати нетипового податку під залізничним полотном».
Нагадаємо, лише у 2019 році Укрзалізниця всупереч європейській практиці сплатила 3,8 млрд грн земельного податку. Крім того, Компанія щороку змушена витрачати значні кошти на утримання у належному господарському стані земель, ремонт земляного полотна та його споруд, поточне утримання захисних лісонасаджень. Чималі витрати підприємства залізничної галузі несуть і на утримання прилеглих територій.
Департамент сталого розвитку та внутрішніх комунікацій