Про головне «Розпочав перші поїздки у регіони для знайомства з працівниками», — голова правління Укрзалізниці Володимир Жмак

«Розпочав перші поїздки у регіони для знайомства з працівниками», — голова правління Укрзалізниці Володимир Жмак

Які основні виклики стоять наразі перед УЗ? Які Ви визначаєте пріоритети в роботі для колективу на найближчі пів року або рік?

З кожним днем роботи на посаді керівника Укрзалізниці я усвідомлюю, що майже кожна вертикаль тут є викликом, головне — не ставитись до цього як до проблеми. Кожен виклик — це нові можливості для розвитку, нових ідей, трансформації та повної зміни принципів роботи.

Я хочу зробити з Укрзалізниці прибуткову компанію, але не стільки за рахунок підняття тарифів, скільки за рахунок зниження вартості послуг, які ми надаємо. 

 Хочу, щоб Укрзалізниця займалась передусім профільним бізнесом — це рухомий склад: локомотиви, вагони,  інфраструктура і диспетчеризація, тобто організація руху. Усе інше стосується діяльності Укрзалізниці опосередковано.

Я хочу виділити в Укрзалізниці чотири вертикально інтегровані бізнес-одиниці,  з відокремленими балансами, які здатні порахувати свої прибутки і збитки.

Серед основних викликів, як я вже казав раніше, я бачу економічну ефективність роботи компанії, викорінення корупції, достойне фінансове та соціальне забезпечення залізничників, підвищення якості сервісу та рівня безпеки для пасажирів.

Чи очікується в компанії оптимізація штату, на скільки та коли?

Одразу відповім: скорочень залізничників не буде. Оптимізація відбудеться, але вона стосуватиметься засилля управлінців. Менеджмент Укрзалізниці останніми роками неодноразово зазнавав змін, і навіть корисні кадрові ініціативи не доводились до реалізації, натомість з’явились певні прогалини. Це призвело до того, що в менеджменті компанії є значне дублювання управлінських посад, незрозумілі функції, невідомі посади. Саме ці факти будуть під прицілом оптимізації, а про скорочення машиністів, складачів поїздів, колійних обхідників, диспетчерів та інших залізничних професій, які кожного дня забезпечують життєдіяльність УЗ, мова не йде.

Ми проаналізуємо кадровий потенціал, і після цього будуть прийняті необхідні рішення. Гадаю, до кінця року впораємось.

Чи прийнято рішення, коли співробітників виведуть з 4-денного робочого тижня?

Це одне з перших питань, яке я доручив вирішити в найкоротший строк.

Зараз ми вивчаємо варіанти мобілізації всіх необхідних ресурсів, і рішення про можливість відновлення повноцінного робочого тижня буде прийнято найближчими днями.

Як компанія підвищуватиме якість сервісу та безпеку пасажирів у поїздах (у контексті нещодавнього випадку з побиттям журналістки в поїзді)?

Сервіс та безпека — це виклики та пріоритети, про які я казав вище. З того, що вже зроблено: розпочато пілотний проєкт з охорони пасажирських поїздів у русі силами працівників воєнізованої охорони компанії. У 10 поїздах далекого сполучення працює наша охорона, і зараз ми дивимось на ефективність цього нововведення й розробляємо план поширення пілоту на інші поїзди.

Щодо сервісу — з послабленням карантинних обмежень ми плануємо повернути харчування в поїзди, розширити його асортимент і покращити якість. Зараз ми також аналізуємо всі можливі варіанти й готуємось до виходу на перемовини з постачальниками харчових продуктів і страв.

Крім того, Укрзалізниця долучилась до проєкту Мінінфраструктури та впроваджує єдиний квиток на поїзди та ще три види транспорту. Вже наприкінці вересня пасажири зможуть придбати єдиний квиток на вебпорталі e-transport.gov.ua та подорожувати поїздом, метро, автобусом та літаком. Електронний квиток буде зчитуватися за допомогою QR-коду на мобільному пристрої контролера. Модуль, завдяки функціонуванню якого реалізація проєкту стала можливою, було розроблено ІТ-департаментом УЗ, дозволить повністю керувати процесом та залучати до платформи якомога більше українських міст.

Департамент КСВ зробив зріз настроїв співробітників Укрзалізниці в регіонах. Людей насамперед турбують критично низькі зарплати. Чи плануємо підвищувати зарплату цього або наступного року?

Під час мого представлення залізничникам я зазначив, що мотивація трудового колективу Укрзалізниці — одне з головних моїх завдань. Я вважаю за необхідне збереження економічної моделі, яка дозволяє за результатами діяльності компанії кожного року певну частину різниці між фінансовими показниками поточного й попереднього року направляти на мотивацію співробітників, це так звана тринадцята зарплата.

Чи плануєте побувати в регіональних підрозділах та познайомитися з колективами?

Звичайно! Я вже розпочав перші поїздки по регіонах, насамперед на об’єкти, де з тієї чи іншої причини ми маємо критичну ситуацію.

Я хочу побачити й вивчити ці проблеми та знайти шляхи їх вирішення.

Як зміниться управлінська команда Укрзалізниці, хто буде працювати з Вами?

Зміни, безперечно, будуть. Я не хочу зараз називати прізвища людей, яких я хочу бачити у своїй команді, але зазначу, що головним принципом для мене будуть професіоналізм, готовність працювати 24/7 та виводити компанію на якісно новий рівень роботи. Кандидатури на ці посади я вже незабаром подам на розгляд наглядової ради, після чого їх розгляне уряд. Сподіваюсь, формування команди не вимагатиме багато часу.

Корупція — одна з основних проблем Укрзалізниці. Як зміняться підходи до її вирішення?

Головна проблема трошки глибше, адже корупція — це вже наслідок. Головне завдання при боротьбі з корупцією — це ліквідація передумов для її проявів. У цьому питанні ми будемо діяти жорстко. Жодні «схематози», «скрутки», крадіжки неприпустимі, а ще більш неприпустиме «тепле» середовище для їх появи. Цьому, на мою думку, значно допоможуть автоматизація та діджиталізація всього, що можна, а також жорстка публічна система покарань з дотриманням усіх норм законодавства.

Comments are closed.