«В 2017 році Укрзалізниця спрямувала на охорону праці залізничників майже 360 млн грн», — Валерій Сусленко, директор Департаменту охорони праці та промислової безпеки ПАТ «Укрзалізниця»

Одна з перших вимог суспільства до залізниці — безпечне функціонування по відношенню до населення та залізничників. Саме тому на залізницях завжди діяли найбільш суворі серед усіх видів транспорту правила техніки безпеки. Щороку ПАТ «Укрзалізниця» посилює системний контроль за виконанням цих правил і поступово збільшує обсяги фінансування заходів з безпеки. Відповідає за цей напрям роботи Департамент охорони праці та промислової безпеки, тож про стан справ у такій чутливій сфері ми запитали у його керівника — Валерія Сусленко.

— Валерію Семеновичу, сьогодні, підсумовуючи роботу Товариства з охорони праці та промислової безпеки за 2017 рік, про які  зрушення ви можете розповісти?

— Наразі ми маємо хоч і незначний, але позитивний результат роботи з попередження невиробничого травматизму. Якщо порівнювати  2017 рік з 2016, можемо говорити про певне зниження кількості нещасних випадків на залізницях — з 600 до 586. Кількість загиблих під колесами поїздів також дещо зменшилась — з 380 до 378.  Це дуже сумна статистика, але з огляду на те, що на початку 2000-х років ми мали набагато більш страшні цифри, роботу з профілактики невиробничого травматизму за останні роки можна визнати результативною. Водночас ми добре розуміємо, що цього замало. Наша глобальна мета — звести кількість нещасних випадків на залізницях до мінімуму. Досягнення цієї мети залежить і від нас, і великою мірою — від самих громадян. З року в рік ми бачимо, що причиною трагічних пригод в першу чергу є порушення населенням елементарних правил безпечної поведінки на залізничному транспорті. До того ж, на превеликий жаль, доволі часто залізничні колії стають місцем, де люди зводять останні рахунки з життям. Зі свого боку ми й надалі плануємо працювати, щоб зробити залізницю ще більш безпечнішою.

Зокрема, особливі надії ми покладаємо на будівництво огорож, що фізично перешкоджають потраплянню сторонніх осіб на колії. Наприклад, такі огорожі були встановлені минулого року на найбільш вразливих об’єктах залізничної інфраструктури — станціях Тараса Шевченко, Олександрія, Знам’янка, Вільнянськ, Нижньодніпровськ, а також на перегоні Діївка-Горяїнове.

Також інтенсивною була робота із профілактики травматизму на виробництві. Минулого року Товариство спрямувало на створення безпечних умов праці залізничників майже 360 млн. грн. Це, до речі, більше, ніж вимагає українське законодавство. В основному ці кошти пішли на закупівлю спецодягу, проведення атестації робочих місць та багато іншого. Однак, маємо певне збільшення числа травмованих та загиблих залізничників в порівнянні з попереднім роком. Якщо в 2016-му травмувалось 75 працівників (з них 14 – смертельно), то в 2017 травми отримали 85 робітників,  17 з яких, на жаль, врятувати не вдалось.

— З якими планами ви вступаєте у 2018 рік?

— Я б оголосив цей рік – роком підвищення культури виробничої безпеки.  Ми бачимо, що на тих залізничних підприємствах, де до питань охорони праці підходять не формально, а ґрунтовно, випадків виробничого травматизму набагато менше. Досвід більш успішних в цьому сенсі підрозділів має ставати орієнтиром для всіх інших.

Паралельно наш Департамент продовжує роботу із попередження невиробничого травматизму. Вже розроблена Програма по попередженню нещасних випадків невиробничого характеру на залізничному транспорті. На її фінансування закладені кошти в розмірі 57 млн. грн. Програмою передбачається встановлення огорож на станціях і перегонах, які частіше від інших стають місцем нещасних випадків. Тож сподіваємось, що цього року кількість травмованих на залізницях буде ще меншою. Адже найбільшою цінністю для ПАТ «Укрзалізниця» є життя та здоров’я наших співгромадян і залізничників.

 

 

 

Теги:

Можливо вас також зацікавить: