«Наша головна мета – адаптувати ПАТ «Укрзалізниця» до вимог ринку», — директор Департаменту організаційного розвитку ПАТ «Укрзалізниця Сергій Піменов.

2017 рік став роком суттєвого оновлення структури управління ПАТ «Укрзалізниця». Cтратегічний курс розвитку, що був закладений ще в грудні 2015 року, сьогодні отримує вираження у появі нових Департаментів та цілої плеяди топ-менеджерів нової генерації, основне завдання яких – реформування та розвиток компанії. Сьогодні ми поспілкувались із Сергієм Піменовим, директором Департаменту організаційного розвитку. Саме перед цим підрозділом поставлена ціла низька важливих завдань. В першу чергу це координація та контроль роботи з визначення функцій, обов’язків, повноважень, структури регіональних філій та філій, структурних підрозділів апарату управління ПАТ «Укрзалізниця». Крім того департамент оцінює ефективність та розробляє пропозиції щодо оптимізації бізнес-процесів, координує впровадження проектів організаційних змін та змін у бізнес-процесах.

— Сергію Анатолійовичу, які три події з життя вашого Департаменту у 2017 ви вважаєте найбільш важливими?

— Мабуть, на перше місце треба поставити, власне, його створення. На папері він існує трохи більше ніж півроку. А активно запрацював Департамент лише чотири місяці тому, коли почали заповнюватись вакансії співробітників. До речі, для цього здебільшого використовується кадровий резерв ПАТ «Укрзалізниця». Вважаю, що в даному випадку ставка на внутрішні можливості є виправданою, адже таким чином ми отримуємо працівників, що добре знайомі зі специфікою роботи залізничного транспорту. І водночас у них є потенціал для фахового росту саме в нашій сфері.

По-друге, в минулому році були чітко сформовані цілі та завдання департаменту. Якщо говорити в двох словах, то він був створений для того, щоб допомогти перебудувати систему всіх ланок та вертикалей управління перевезеннями таким чином, щоб вона в першу чергу була орієнтована саме на клієнта (тобто на пасажира або вантажовласника). Таке завдання було поставлено в історії українських залізниць вперше. Історично склалось так, що внутрішні процеси компанії вибудовувались без системного врахування інтересів кінцевих споживачів транспортних послуг. Ми маємо змінити таке становище, адже без цього розвиток в сучасному бізнес-середовищі буде майже неможливий.

По-третє, у 2017-му ж році ми почали здійснювати перші кроки на цьому шляху. Ось, наприклад, нещодавно ми підготували новий регламент підбору персоналу. Сьогодні цей процес відбувається не прозоро. Буває посадова особа, приймаючи на роботу того чи іншого кандидата бере до уваги не її кваліфікаційний рівень, а якійсь особисті розрахунки. Новий регламент усуває будь-яку особисту зацікавленість при прийняті кадрових рішень. І те що ми змогли довести цей наш проект до стадії розгляду правлінням ПАТ «Укрзалізниця» вважаю теж нашим важливим здобутком.

— 2018 рік напевно стане роком активного становлення вашого Департаменту. Що ви вже запланували на наступний рік?

— Дійсно, ми знаходимось лише на самому початку шляху. Тому від 2018 року ми очікуємо перші зримі результати нашої роботи. Найбільш красномовним індикатором ефективності діяльності Департаменту вважаю обсяги інвестування в залізничну компанію. Адже в кінцевому рахунку оптимізація організаційної структури повинна привести до прозорості всіх бізнес-процесів ПАТ «Укрзалізниця». А це найважливіший фактор інвестиційної привабливості. Інвестор лише тоді буде вкладати гроші в ПАТ «Укрзалізниця», якщо буде бачити, як в середині компанії приймаються ті чи інші бізнес-рішення. А в даний час компанія більшою мірою для інвесторів є чорним ящиком. Вони не знають, що там всередині відбувається, тому не можуть чітко прорахувати свої ризики. В якості інвестора ми розглядаємо й державу, котра буде вкладати гроші в ПАТ «Укрзалізниця» для досягнення цілей, маючих значення для усього суспільства. Але для цього система управління має бути прозорою. Над цим ми й будемо працювати в 2018 році та у всіх наступних роках.

— Які особисті досягнення були у вас цього року, що цього року слугувало приводом для радощів?

— Для мене перехід з бізнесу, де я відбувся як фахівець, до державного сектору був насправді професійним викликом. До ПАТ «Укрзалізниця» я працював директором з технічного розвитку компанії «Нова пошта». Специфіка цього підприємства полягає в тому, що зараз воно дуже динамічно розвивається. І це вимагало від мене певних якостей. Треба було оперативно реагувати на нові й нові зміни як в середині компанії, так і в зовнішньому оточенні. ПАТ «Укрзалізниця» на відміну від «Нової пошти» не відноситься до компаній, що переживає стадію бурхливого розвитку. Тому тут на перший план виходить створення нормативної бази та формалізація бізнес-процесів. А для цього потрібні зовсім інші підходи в управлінні. Адаптуватись до нових умов з одного боку було й не легко, а з іншого – цікаво.

— Що ви можете побажати читачам КСВ-порталу в році, що настав?

— Хочу побажати, щоб в цьому році кожен поглянув на свою роботу іншими очима. Адже робоче місце — це не лише набір функцій. В першу чергу воно створюється для отримання кінцевого результату, спільного для всієї компанії. Я хочу, щоб всі ми чітко бачили цей результат, приходячи на роботу. Тоді від неї ми будемо отримувати як матеріальне, так і моральне задоволення.

 

Теги:

Можливо вас також зацікавить: